نکات شستشوی لباس با آب سرد

در این مقاله از سایت لوازم خانگی قصد داریم نکات شستشوی لباس با آب سرد را برای شما شرح دهیم و به این سوال که آیا لباس کثیف فقط باید با آب داغ تمیز شوند ؟ پاسخ دهیم. در جواب سوال قبل باید بگوییم که خیر تصوری اشتباه میباشد. امروزه تکنیک های پیشرفته در این دستگاه ها به سادگی امکان شستن لباس ها در آب سرد را فراهم کرده اند به طوری که حتی میتوان گفت که با استفاده از آب سرد شرایطی چه بسا مناسب تر برای تمیز شدن این لباس ها فراهم خواهد شد.

فرایند کار چگونه است؟

مواد پاک کننده جدید آنزیم هایی دارند که میتوانند در آب 60 درجه به خوبی عمل کنند. اگر این آب بیش از حد گرم باشد مواد شوینده قدرت پاکیزگی کمتری نشان خواهند داد. بسیاری از مواد شوینده نیز در آب سرد به خوبی کار خواهند کرد اما برخی از این مواد مخصوص آب سرد میباشند. این گونه از شوینده ها مخصوص لباس های ورزشی با الیاف مصنوعی میباشند.

آب سرد برای تمیز کردن پارچه های ظریف و لباس هایی با رنگ تیره و یا روشن که لکه خون روی ان میباشد بسیار موثر است

برای از بین بردن لکه های پروتئینی مانند عرق و خون همیشه از آب سرد استفاده کنید زیرا این لکه ها با آب داغ روی پارچه تثبیت خواهند شد و همچنین باعث میشود پارچه چروک شده و یا جمع شود.

شستشو با آب سرد در حدود 90 درصد از انرژی مصرفی را صرفه جویی خواهد کرد که بدین وسیله شستشوی لباس با استفاده از آب سرد بسیار به صرفه تر میباشد. زمانی از آب گرم استفاده کنید که در خانه شخصی میباشد که بیمار است و بیماری اش واگیر دار است که در این موارد برای ضد عفونی کردن از آب گرم استفاده کنید