انواع کپسول آتش نشانی پرکاربرد

آتش سوزی ها بر اثر سوختن نوعی از مواد اشتعال زا شکل می گیرند که باتوجه به نوعی که دارند از کپسول های آتش نشانی مختلفی استفاده می شوند ، به عنوان مثال اگر شما گیم نت دارید باید اقدام به خرید کپسول آتش نشانی از نوع دی اکسید کربن نمایید چراکه این کپسول مناسب برای خاموش کردن آتش سوزی های شکل گرفته بر اثر کامپیوتر می باشد .

انواع کپسول آتش نشانی پرکاربرد

کپسول آتش نشانی Co2 که دارای گاز دی اکسید کربن است از خاموش کننده هایی می باشد که کاربرد زیادی در منازل و محیط کاری دارد . دی اکسید کربن در واقع گازی است که بدون بو بوده و سنگین تر از هوا می باشد و رسانا نمی باشد . اما این کپسول چگونه آتش را خاموش می کند ؟ ابتدا لایه سنگین و مقاومی در مقابل عبور هوا می دهد که آتش را خفه می کند سپس اکسیژن هوای اطراف را کاهش داده و در نتیجه آتش را سرد می کند . از خصوصیت مهمی که گاز دی اکسیر کربن Co2 دارد این است که خسارتی به لوازم نرسانده و هیچ گونه کثیفی و خیسی از خود بجای نخواهد گذاشت به همین خاطر مناسب برای خانه و آتش سوزی های شکل گرفته توسط حریق های الکتریکی و الکترونیکی می باشد . کپسول های آتش نشانی Co2 مناسب برای خاموش کردن حریقه های شکل گرفته در کلاس C و B و وسایل الکتریکی و دستگاه های کامپیوتری می باشند .

کپسول آتش نشانی پودر و گاز از خاموش کننده های پرکاربردی است که در خانه و محیط کاری میتوانند به خوبی مفید واقع شوند و مشتقات نفتی را خاموش نمایند . کپسول های آتش نشانی پودر و گاز از 1 کیلوگرم الی 50 کیلوگرم موجود هستند که از هریک از آنها در محیط های خاصی استفاده می شود . ماهی یک بار درب سیلندر این کپسول را باز کرده و از کلوخه نشدن پودر اطمینان حاصل نمایید و از باز بودن خروجی سیلند و سالم بودن لوله لاستیکی مطئمن شوید .